Kövess a FB-on!

 

Inspirációk

Látogatók száma:

látogató számláló

Mei Tai saját kezűleg

2012.11.20. 16:24 tryxus

Az ikreimnek vettem még annak idején 2 MT-t, viszont azok kb 9 hós kortól használhatóak. A kislánynak pedig 4 hónapos korától szeretném, ha lenne hordozója, mert úgy könnyebb az élet. Pl. El tudjuk intézni a bevásárlást a 3 gyerekkel is. A két nagyobb ülhet a kosárban, míg a kislány lehet Apa vagy Anya mellkasára kötve(később a hátára). Akik ismerik a Mei Tai-t, azoknak nem kell bemutatnom, mennyire praktikus. :)

Viszont mivel mindösszesen 4-5 hónapra kell a kisebb méretű MT, úgy döntöttem, nem adok ki érte 10-15e Ft-ot, megvarrom magamnak a meglévőek mintájára! A tervem az, hogy rugalmatlan(!!!) farmer anyagból fog készülni. Ez így nem okoz gondot Apának sem, nem mondhatja, hogy lányos. Viszont mivel arra is kell gondolnom, hogy férfi testét körbe kell érnie a pántoknak, így hát nem kevés anyag kell hozzá. :S


Kiszabandó részek:

  • a testét tartó rész
    • 0,5x0,5 - 2x
  • vállpánt              
    • 0,1x2,2 - 4x
  • derék rész
    • 0,1x1,8 - 2x

Számoljunk csak! Ha 1,4 széles az anyag, akkor kb 2,5m szükséges belőle. A közeli rőfösben találtam egy szép sötétkék farmer anyagot. Ha jól emlékszek, 1990,- volt métere. Tehát 5.000,- -ból ki is jön a MT. Plusz marad még egy jókora darab, amivel már meg is van a tervem, de ez egy másik bejegyzés témája lesz ;)

Anyagbeszerzés után folyt. köv.

2012.12.06


Az anyagot megvettem. Csodaszép  sötétkék farmer. Jó erős, nem rugalmas. Igazán alkalmas a célra :)
Megkerestem a korábban vásárolt MT-ok készítőjét, hogy mekkora legyen a kisebb méretű MT. Megírtam neki, milyen anyagot vettem hozzá. Kedvesen válaszolt is és ekkor jött a hideg zuhany: ne használjak farmer anyagot, mert a festékanyag, ami a farmerben van, kioldódik és MÉRGEZŐ!!!! Persze minden gyerek rágja a MT-t, és a nyáltól folyamatosan kioldódik belőle a mérgező anyag, ami a kicsi szervezetébe kerül be. Rossz belegondolni. Szóval a szép kék farmeranyag bekerül a szekrénybe, később majd még jó szolgálatot tesz.
Megkérdeztem a MT-ok készítőjét, hogy az ő általa forgalmazott MT-ok anyaga mivel van festve. Eddig ugyan nem kaptam választ, de remélem válaszolni fog. Lehet, most néz utána..
Szóval most filózhatok, hogy milyen anyagot válasszak.. Sávoly szövésű kellene. Olyan, amiket pl munkaruhához is használnak. Csak mondjuk öko-tex lenne jó.. Nem egyszerű.. Ötlet, tipp?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.